Jak zaprojektować atrakcyjną ulotkę?

Nie ma wątpliwości, że przekaz reklamowy to ogromna siła. Reklamy spotykamy dziś niemal na każdym kroku, jednak by zwróciły naszą uwagę na dłużej, muszą być starannie przemyślane i (jak każdy przekaz) czytelne. Nie inaczej jest w przypadku ulotek – dobrze zaprojektowane przyciągną nasz wzrok i zapadną w pamięć na długo. Kiepskie natomiast, zostaną kompletnie zignorowane i szybko zamienią się w śmieci. Jak zatem zaprojektować dobrą, atrakcyjną ulotkę? Jakie elementy powinna ona zawierać?

Po co, dla kogo?

Aby odpowiedzieć sobie na te pytania, musimy najpierw zastanowić się do czego będzie nam ona potrzebna. Zastanówmy się zatem:

Tylko dokładnie przemyślana strategia marketingowa ma szansę odnieść sukces. Nie inaczej jest w przypadku ulotek. Zastanówmy się czy ulotka jest najlepszym rozwiązaniem, a jeśli tak, przystąpmy do projektowania.

Co chcemy przekazać?

Ulotki są specyficznym rodzajem druków. W ich przypadku niezwykle ważna jest zarówno forma, jak i zawarta treść.

W pierwszej kolejności musimy wybrać odpowiedni papier. Nie może być zbyt gruby, gdyż ulotki drukuje się w dużych ilościach, a do masowej dystrybucji zdecydowanie lepiej nadaje się cienki materiał. W ostatnim czasie dużą popularność zdobył sobie zwłaszcza papier kredowy, odporny na zabrudzenia i działanie wilgoci. Warto rozważyć wykorzystanie go.

Zadbajmy o ilustracje – zdjęcia i obrazki powinny przyciągać wzrok i podkreślać nasz przekaz, nie odwracając jednocześnie uwagi od prezentowanych treści.

Jeśli zaś mowa o treściach, dobra ulotka powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje (dane kontaktowe, profil firmy, program, oferta, ceny, itp.). Ich uporządkowanie musi pozwolić odbiorcy na szybką i swobodną identyfikację najważniejszych elementów i zrozumienie przekazu bez zagłębiania się w treść. Pomaga w tym odpowiednia kolorystyka oraz identyfikacja wizualna, przywodząca na myśl działalność firmy.

Co dalej?

Gotowy projekt wykona dla nas każda drukarnia cyfrowa. Koszty takiego przedsięwzięcia będą się oczywiście różniły, w zależności od rodzaju papieru, kolorów oraz elementów na ulotce, jej formatu oraz, rzecz jasna, liczby ulotek.