Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?

Wizytówki są z nami od setek lat. Na początku związane były z wizytami i rewizytami, stosowano je w kontaktach towarzyskich. Dziś są narzędziem pracy, ułatwiają pozostanie w kontakcie z klientem, wręczane są przy okazji spotkań biznesowych, targów czy konferencji. Zazwyczaj posiadają nadruk składający się z podstawowych danych oraz form kontaktu.

Bardzo często od pierwszego kontaktu z klientem zależy przebieg dalszej współpracy. Dlatego też warto, aby wizytówki którymi wymieniamy się w trakcie spotkania „startowego” zachęcały do dalszych wspólnych działań.

Czy wizytówki są nam jeszcze potrzebne?

W dobie Internetu, gdzie z zasobów globalnej sieci możemy korzystać przy pomocy wielu urządzeń, również mobilnych – telefonów czy tabletów które nosimy ze sobą, wymiana wizytówek może wydawać się zbędna. Nic bardziej mylnego. Wciąż jest to najlepsza forma pozwalająca na pozostanie w kontakcie. Zdecydowanie łatwiej sięgnąć do portfela czy kieszeni po wizytówkę, niż wyszukać danych za pomocą przeglądarki internetowej. Wizytówki są niezwykle pomocne w nawiązaniu kontaktu, ułatwiają zapamiętanie danych współpracownika, a przede wszystkim – dobrze zaprojektowane – dbają w o profesjonalny wizerunek firmy i osoby wręczającej.

Dobrze zaprojektowana wizytówka czyli jaka?

Sam fakt posiadania wizytówek to mniej niż połowa sukcesu. Jeśli nie budzi uznania, jest niedbale wykonana i zaprojektowana, przyniesie efekt odwrotny od spodziewanego. Dlatego warto jej przygotowanie i wykonanie zlecić profesjonalnym firmom, które pomogą w osiągnięciu zadowalającego efektu.

Wizytówka, jako forma pomocna w kontakcie z klientami, powinna być przede wszystkim prosta w formie, aby nie odciągać uwagi od tego co najważniejsze, czyli danych kontaktowych. Klient, po wzięciu do ręki musi od razu wiedzieć od kogo ją dostał. Dane kontaktowe powinny być widoczne na pierwszy rzut oka, zapisane prosto i czytelnie. Oszczędna forma to przejaw profesjonalizmu i prestiżu, dlatego też powinna być chętnie stosowana. Podobnie design – warto unikać banalnych rozwiązań. Czcionka typu Comic Sans czy Arial, a nade wszystko WordArt to mocno niepolecane wybory ze względu na swoją powszechność. Jedynie oryginalny, wyjątkowy, unikatowy design przykuje uwagę, pozwoli na zapamiętanie, zostanie dostrzeżony.

Właśnie oryginalny wygląd wizytówki może okazać się kluczem do sukcesu. Jeśli uda nam się wyróżnić na tle konkurencji, zaprezentować klientowi kartonik, który zwróci uwagę to zwiększamy swoje szanse na bycie zapamiętanym. Zarówno czcionka, szata graficzna jak i faktura użytego papieru pozwoli nam na stworzenie wizytówek niebanalnych, a tym samym wyjątkowych. Oczywiście nie należy przesadzać z udziwnieniami. Brak konsekwencji w treści i formie to dysonans, który szybko zostanie dostrzeżony i potraktowany jako nieprofesjonalny.

Wykonanie wizytówki zostawmy profesjonalistom

Jeśli chcemy mieć pewność, że wizytówka którą wręczymy potencjalnemu współpracownikowi przyniesie spodziewany efekt, powinniśmy jej zaprojektowanie powierzyć grafikowi, zaś realizację profesjonalnym firmom drukarskim. Amatorska praca nie jest mile widziana jeśli chodzi o działania biznesowe – w tego typu kontaktach wymagana jest odpowiednia etykieta, którą zapewnić mogą jedynie profesjonalne, niebanalne i wyjątkowe wizytówki.