Druk cyfrowy – perspektywy na przyszłość

Drukarnie, chcąc w dzisiejszych czasach zdobyć zlecenie, muszą spełnić szereg kryteriów. Realizacja usług musi przebiegać szybko i sprawnie, a dodatkowo, konieczne jest zapewnienie klientowi możliwości drukowania zmiennych danych. To głównie ze względu na te czynniki, usługi poligraficzne realizowane przy pomocy druku cyfrowego cieszą się coraz większą popularnością.

Rozwiązanie skrojone na miarę

Co takiego wyróżnia druk cyfrowy na tle innych technik poligraficznych? Co przesądziło o jego stale rosnącej pozycji? Odpowiedzią na te pytania jest, przede wszystkim, jedno słowo: elastyczność. To właśnie dzięki skrojonym na miarę, spersonalizowanym rozwiązaniom, druk cyfrowy tak bardzo umocnił się w stosunku do druku offsetowego. Mimo iż ten drugi świetnie sprawdza się w przypadku dużych nakładów (gazety, czasopisma, książki), współczesny marketing wymaga narzędzi elastycznych o pozwalających w szybki sposób dotrzeć do konkretnej grupy klientów. Przekaz musi być spersonalizowany, a to umożliwia jedynie druk cyfrowy.

Wielokanałowa komunikacja

Aby komunikacja na płaszczyźnie firma-klient działała sprawnie, konieczna jest swego rodzaju wielokanałowość. Cyfrowe drukowanie ulotek, broszur oraz plakatów stanowi świetne uzupełnienie treści prezentowanych elektronicznie, ale tylko wtedy, gdy jest realizowane szybko i z indywidualnym podejściem do każdego zlecenia. Czas jest czynnikiem decydującym dlatego wygrywa rozwiązanie szybsze i sprawniejsze.

Druk cyfrowy pozwala niemal od ręki przelać koncepcję na papier, a jeśli zajdzie taka potrzeba, również na ingerencję każdy konkretny wydruk. To właśnie dzięki tym cechom – szybkości oraz elastyczności, jest tak popularny. Każda drukarnia cyfrowa, która właściwie wykorzysta drzemiący w nim potencjał, może liczyć na stały napływ zleceń.